Tietoa meistä

Lumijoen martat perustettiin maaliskuussa 2019. Aluksi toimimme Vanhustentalon kerhohuoneessa, mutta tarve omalle yhdistystilalle ilmeni jo heti alkuvaiheessa. Tarpeeseemme vastasi Lumijoen kunta syksyllä 2020, jolloin saimme käyttöömme Marttalan.

Saimme myös eri tahoilta lahjoituksina mm. huonekaluja, astioita ja kodinkoneita, joilla kalustimme Marttalan tilan.

Marttala

Lumijoen Marttojen oma tila Marttala avattiin 17.10.2020.

Marttala sijaitsee Kivikoulun (koulukeskuksen pihassa oleva keltainen vanha koulurakennus) siipeisen toisessa kerroksessa osoitteessa Poutalantie 1, Lumijoki. Marttalan tullaan sisään liikuntahallin puolelta.

Lumijoen kunta on varmistanut puhtaan sisäilman asennuttamalla tiloihimme asianmukaiset laitteet.

Marttalassa on laitteita, joita voi Marttalan aukioloaikoina käyttää edulliseen hintaan:

• kaksi ompelukonetta ja saumuri, joita voi käyttää sopimuksen mukaan
  • tulostin/skanneri
  • laminointilaite

Martoilla on ilmainen padel-vuoro Lumijoen Padel-kentällä, kysy Martoilta tästä tarkemmin.

Ole laitteiden käytöstä yhteydessä Lumijoen Marttoihin

Tapahtumat

Martta-järjestöillä on paljon tapahtumia, joihin kaikki Martat ovat lämpimästi tervetulleita. Osa tapahtumista on avoimia myös muille kuin Martoille. Löydät tiedot osallistumisesta kyseisen tapahtuman kohdalta. Osa tapahtumista on maksullisia, osa ilmaisia.

Sovelluksesta löytyy herkullisia ruokaohjeita ja ajankohtaista tietoa mm. puutarhan ja kodin hoidosta. Sovelluksessa on ohjeiden ja vinkkien lisäksi myös oma Marttayhteisö, jossa voit kysyä neuvoa ja jakaa vinkkejä muiden sovelluksen ladanneiden kanssa. Sovellus on maksuton ja sen voi ladata, vaikka ei olisikaan marttojen jäsen.

Opi uutta martoissa, vaikuta ja viihdy!

Marttaile omalla tavallasi - ole juuri niin aktiivinen kuin haluat: tule mukaan tiiviiseen toimintaamme tai seuraa tapahtumia ja kursseja netissä. Molemmilla tavoilla pääset osaksi yhteisöä, saat avuksesi neuvot ja vinkit sekä tuet tärkeää toimintaamme suomalaisten kotien arjen parantamiseksi.

Marttajäsenenä voit osallistua yhdistyksesi toimintaan voimiesi ja mahdollisuuksiesi mukaan.

Ole sellainen Martta kuin sinulle sopii. Jokaista tarvitaan, säännöllisesti tai harvemmin yhdistystoimintaan osallistuvia.

Tehdään järjestöstä yhdessä paikka, jossa voimme toteuttaa monia hyödyllisiä, kiinnostavia ja vaikuttavia asioita!

Kutsu ystäväsi mukaan oppimaan ja tekemään yhdessä. Myös miehet ja lapset ovat tervetulleita marttoihin!

Jäsenedut

• Lumijoen Marttojen kautta saat myös kivoja jäsenetuja! Klikkaa tästä katsomaan tämän vuoden jäsenedut.